— Posted in wizerunek

Jak powinien wyglądać sklep internetowy? Co jest kluczem do jego sukcesu?

Masz pomysł na biznes? Świetnie! Jednak to dopiero początek Twojej pracy. Niezbędna będzie Ci jeszcze dobrze brzmiąca domena i hosting. A potem? No właśnie. Jak ma wyglądać Twój sklep internetowy? Sprawdź, jak go zaprojektować, aby rzeczywiście sprzedawać.

Dlaczego wygląd jest tak ważny?

O tym, że ludzie są przeważnie wzrokowcami, nie trzeba nikogo przekonywać. Doskonale wiemy to sami. Badania pokazują, że decyzja o tym, czy pozostajemy na stronie i zapoznajemy się ze szczegółami oferty, zajmuje nam ułamki sekund. Jednak nie trzeba nawet zapoznawać się z badaniami, żeby stwierdzić, że rzeczywiście nie spędzamy na każdej stronie kilku minut i dokładnie zapoznajemy się z jej treścią. Co zatem decyduje o tym, że poświęcamy jakiejś witrynie więcej uwagi? Oczywiście to, co w milisekundach jest w stanie uchwycić nasze oko. Na podstawie samego jej wyglądu decydujemy o tym, czy jest ona wart do dalszej weryfikacji.

Sklep online – jak powinien wyglądać?

Pierwszą rzeczą, nad którą powinniśmy się zastanowić konstruując sklep internetowy, jest oczywiście jej layout. I tutaj powinniśmy mu poświęcić trochę uwagi, gdyż jego wybór nie jest taki oczywisty, jak mogłoby się pierwotnie wydawać. Grafika na stronie internetowej powinna być spójna z ofertą produktową. Nie może jej jednak w żadnym przypadku przytłaczać, gdyż takiego rodzaju nachalność kończy się natychmiastowym opuszczeniem strony. Niezwykle ważne, że jest również odpowiednie rozplanowanie poszczególnych sekcji witryny. Zależy nam na tym, aby była ona przejrzysta, schludna, a nasi klienci nie mieli żadnych problemów z odnalezieniem potrzebnych informacji na temat oferty, jak i samych produktów.

Przy projektowaniu sklepu internetowego warto zwrócić uwagę również na samą łatwość procesu dokonywania zakupów. Postarajmy się jak najbardziej wyjść tutaj naprzeciw klientowi. Jeśli napotka on jakieś trudności, to jego zapał do zakupów może zostać ostudzony i nie tylko nie kupi nic naszej witrynie, ale również nigdy już na nią nie wróci. W tym miejscu musimy przyglądnąć się procesowi zakupowemu, sposobom wysyłki oraz koniecznie stosować szybkie płatności w sklepie internetowym.


Go on, Add your Voice!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *